terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Friday, July 26, 2013

rezeki

'setiap anak ada rezekinya'

'jangan bimbang beranak ramai'

antara artikel yang saya baca hr ni di majalah nur. almaklum sajalah, bila mc..nak buat kerja2 rumah tak boleh, jadi baca lah majalah yang banyak2 beli tu tapi tak baca.hehe

so, apa yang boleh saya buat kesimpulan selepas baca artikel2 ni ialah..

# jangan takut utk beranak ramai, insyaAllah ada  rezeki setiap anak tu. nanti bila dah tua, tak lah sunyi sebab anak n cucu ramai..bayangkan kalau anak 2 org je..2 2 nya sibuk ke..tinggal lah berdua di rumah nanti...

# mmg mencabar ada anak ramai ni..igt orang tua dulu2 yg beranak ramai, masih dapat menyekolahkan anak n bg makan minum. secara automatik, bila dah beranak ramai, kita akan pandai berjimat-cermat menguruskan kewangan keluarga..dan jadi lebih bertanggungjawab.

Kesimpulannya; saya tak takut nak beranak ramai.hihi .takde lah nak tetapkan berapa..semuanya rezeki Allah yang beri..sy terima seadanya,mengikut kemampuan dan kesihatan saya.

4 comments:

aNiS tHe BumbleBee said...

betul tu..kak anis xtakut beranak,tp takut preggy.sbb konfem spital jd rumah kedua.hihihi.

W. Mastura said...

setiap anak mempunyai rezeki masing2 , insya-Allah , ada kawanlah kak ziha nanti :)

ziha said...

hoo..yeke kak anis? erm nape lak..sush kan klu kte msuk hospital..nt ank mcm ne plak..sape nk jage.huhu

ziha said...

hehe...mas nanti awak dah kawin awak tahu lah...biar rmi ank ksi kecoh satu rumah..harhar