terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Saturday, October 29, 2011

masaklah kamu untuk suami kamu, sebelum kamu dimasak!

assalamualaikum!
menulis lagi saya hari ini...ermmm nak cite pe ek????? letak tanda soal manyak sikit!haha

actually, hari ni pagi2 buta lagi dah dok blogging ke blog2 yang ade tunjukkan resepi and gambar makanan yang sedap2! ahaha terliuq beb tengok makanan2 tu...sebabnya sy kena puasa since from last night till tis morning...smpi pkul 8 je pon! haha sebabnyer kena check darah utk tahu thp gula..erm sebabnyer kan bacaan semalam amik dlm 8.4 mmol...then misi suruh amek sekali lagi pagi ni, alhamdulilah turun 4.5mmol...cehh, cuak gak ingat de kencing manis ke aper...

waahh melalut plak cite sampai check darah kann! back to our topic sebentar tadi, masak! yeah masak-memasak memang kerja orang perempuan, nak2 kalau yang dah jadi isteri macam i ni.huhu haruslah pandai masak..pikat suami dengan perutnya..kita kasi makan makanan yang sedap-sedap biar sampai perut suami muncit!haha tanak2!! saya tanak perut suami saya muncit!! cukuplah dia suka makan makanan yang saya masak and tak makan makanan yang kat luar yang tak tahu berkhasiat ke tidak..ceewwwwwahhh! 'W' lebih sikit utk cewah.hihi

sebabnyer kan you all, i dengar2 cite dari orang pasal kisah suami cari perempuan lain, or kawen lagi satu...sebabnyer isteri jarang masak kat rumah, kasi suami makan makanan yang dibeli dari luar....huuu seram tak? seram tak? kalau boleh tanaklah mende2 macam ni berlaku pada diri saya and diri anda semua, macam mane ko tak pandai masak kena masak gak untuk suami...tak pandai belajar laa...betul tak? macam saya ni, bukannye terer sangat memasak, tapi sebab selalu encik suami request nak makan itu ini, masakkan lah jugak untuk die,kesian..haha padahal rasa takdelah sedap mane, tp die puji cakap sedap....kihkih...ini kes masuk-bakul-angkat-seniri nih..

so, moral of the story, amik point penting je, setelah penat aku membebel kat atas..ahaha

1. selalulah masak untuk suami anda...supaya die tak cari lain :)


then, saya nak kongsi 1 blog ni, yang sentiasa menjadi rujukan,and cuci2 mata kalau terasa nak masak sesuatu yang best..seronok baca and belajar dari blog ni, masakannye pon simple and senang je kalau nak masak...apa lagi kalau bukan blog kak Ina kite...sila lah terjah kawan-kawan!



pernahlah gak saya try resipi daripada blog beliau ni...resipi yang senang2 je...tak caya??meh saya tunjuk gambar kasi bukti...hihi

Bebola Udang Beroti..nak resipinya sila terjah blog beliau..klik je gambar link blog beliau di atas..erm maaflah, gambar di sini kurang menarik...helloooo, tak hangit okeh!! ini gambar amek pakai kamera henpon yg tak berapa best sangat..tu yg jdi mcm tu....huhu

okehlah you all, selamat mencuba...i nak p memasak untuk encik suami ni...babai... :D

No comments: