terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, May 23, 2011

nak cantekk,,banjaran Himalaya sanggup ku daki!

salam!
hi semua...saya mahu berkongsi lagi tentang satu produk ni..
saya mula jatuh cinta dengan produk ini..hehe
adakah saya telah mengabaikan 'neutrogena fine fairness' saya?
ooh, tidak sama sekali.
saya still pakai product neutrogena lagi..
mane boleh tinggal,, sebab dah serasi dengan produk ni,,huhu

cume kann,
saya ada pakai satu jenama lain la utk penjagaan kulit wajah..ceyy!
poyo giler ayat..kehkeh!!
produk tersebut bernama Himalaya Herbals.

oke, saya start pakai Neem Face Pack.
NFP ni ialah sejenis masker,, ala2 tanah liat la..
erm bile pakai tu die akan mengeras kat muka,
then baru basuh bersih-bersih..tahu kan?
as compared to neutrogena, dia cume ada mask jer, ala2 topeng muka tuu.
yang Himalaya punye ni lain maskernya..
klu malam2 kuar pakai NFP ni,, memang orang ingat toyol kot!haha
sebabnye masker ni kaler hijau..ala2 katun the mask giteww!
banyak2nyer perkataan ala-ala..senget!
seronok! testla pakai..
di akhir entri ni saya akan gitahu kenapa produk ni best.
izin kan saya merepek sat..he




ahaaa! next, saya beli Himalaya Walnut Scrub plak,
best! sebab dia ada bau walnut..nyum2..i like walnut.
biasalah scrub dia ada biji2..after pakai ni kulit tak rasa kering pon.
rasa bersih je, then ia melembapkan kulit.
selalu scrub pakai seminggu sekali or dua kali kan?
scrub ni tonyoh kt muka, pakai hari2 pon tak per..
tak mengelupas pon kulit..
paling penting kenapa produk ini best ialah semestinya sebab ia berkesan.so far kulit saya kurang lah berjerawat.saya pakai NFP tu, jerawat macam segan2 je nak tumbuh..err harap2 nye sampai bile2 la macam tu..huhu aminnn. kulit saya terasa lembut dan licin.ermm mungkin salah satu faktornya ialah pakai produk ni..dengan izin Allah juga..

saya mencari produk selain neutrogena kerana, dlm neutrogena fine fairness tak de scrub or masker yang macam ni.kulit saya banyak whiteheads, so saya nak kena scrub kan muka supaya whiteheads tu hilang.kadang bekas jerawat pon masalah juga..then dengan pakai produk2 macam ni hilanglah ia..alhamdulilah. Himalaya ni seronok pakai sebab dia macam ala-ala drp bahan semula jadi gitu, i mean ingredient die..hehe..so macam rasa selamat lah digunakan.

gambar terbaru..sorry tak de gambar yg close up.haha gambar kat Teluk Ramunia,, time camping..posing ala2 siti payung..haha. you all tak pelik ke saya camping berbaju kurung??ngee~




kesimpulannya, jangan takut untuk mencuba produk baru, tapi nak cuba tu kena pastikan produk tu betul2 selamat digunakan.kenal pasti kulit wajah then baru pilih produk yang betul2 sesuai dengan kita..selamat mencuba! :))

2 comments:

Cik Nathrah said...

oh yee? macam best je. boleh la try! hehe

ziha said...

yup..bole je try, insyaAllah tak bahaya.he