terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Saturday, January 29, 2011

bio oil vs bio serum

salam~

hi semua! hari ni saya nak memperkenalkan satu produk baru..err tak lah baru sebenarnya di pasaran.cume produk baru yang saya pakai.hihi FYI, saya pengguna Bio Oil yang setia..haa de siapa yang tak tahu ape itu Bio Oil?? okeh tengok gmbar di bawah,

seperti mana yang ramai orang tahu, produk ni boleh mengurangkan kesan-kesan parut, stretch marks, tona kulit tak sekata, kulit kering n ageing skin..so, saya gunakan bio oil ni untuk mengurangkan parut jerawat di muka and badan dan juga kulit kering. :))

bukan nak cakap produk bio oil ni tak bagus..saya dah lame gunakan bio oil..dan dah banyak parut jerawat berjaya dihilangkan..ecehh.tapi biasalah kan, setiap produk ade pro n con nye. sejak beberapa menjak bile hormon tak stabil ni kan..ahaha.jerawat sudah mula tumbuh di bahagian T-zone iaitu antara kening dan juga dahi saya..biasalah. bahagian tu memang minyak agak berlebihan ye.so no wonder lah kenapa kat situ jerawat suka nak hinggap.huuu

so ape yang saya buat ialah..stop sekejap pakai bio oil ni..cume teruskan membasuh muka dengan pencuci muka, toner n moisturizer (kadang2)..sebab ape moisturizer kadang2? sebab saya nak kurang kan kandungan minyak dalam kulit..teeheehee.pakai pon kat area kulit muka yg kering mcm tepi mulut.

okeh, tanpa membuang masa, ini dia produk yang baru saya guna.he3 Rosekin bio serum.hurm fungsinya same je dengan bio oil..cume yang bestnye produk ni, die tak berminyak and cepat meresap ke kulit..dia tak macam bio oil yang agak melekit dan boleh menyebabkan jerawat.huhu

Rosekin Bio Serum


Rosken Bio Serum is specially formulated to moisturise dry skin, reduce scarring and stretch-mark visibility, improve uneven pigmentation and soften ageing skin.

It absorbs quickly and is suitable for use on both the face and body. For best results, daily application is recommended.


Rosken Bio Serum contains Vitamins A and E, Chamomile oil,
Lavender oil, Rosemary oil and Rosehip oil. Bio Serum is hypo-allergenic and contains no preservatives.

source here

another good review of this product! click here.


sekarang saya still pakai bio oil..jap pakai bio oil jap pki bio serum.sebabnye bio oil tu tinggal skit lg..sayang kan kalau tak abeskan..so kawan-kawan, ape lagi? mau kulit cantek?? hilangkan parut jerawat? tak salahkan mencuba? :)

p/s: banyak lagi rupenya produk Rosken Skin Repair yang bagus.antaranya ini.


11 comments:

Lili Sakina said...

salam sis ziha, berapa harga Rosken Bio serum tu???

ziha said...

wasalam lili~ murah je..rasanye dalam RM28..tak mahal mcm bio oil y standard RM35.

Lili Sakina said...

waa..dahla lagi murah...bole cube ni

ziha said...

hurm boleh la cube..berpatutan. :)

Da Della Rissa said...

saye pun gune rosken.sebab kulit tangan kering giler.memang puas hati!berbaloi :)

ziha said...

da~ tu la mmg krim vit e die tu mmg bgus utk kulit kering.my mom tgah pki..tgn die da semakin ok.

@apikoss said...

produk bio serum ni sesuai tak untuk muka berparut?

TelingaBulat said...

agak-agak kalau utk kulit sunburn gune ni boleh x?

Anonymous said...

Assamualaikum..kak ziha beli rosken tu dekat mane eh??saya cari tak jumpa la..

Unknown said...

Boleh hilangkan acne scars ke ?

Unknown said...

Boleh hilangkan acne scars tak sis ?