terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Thursday, November 17, 2011

bekalan mak

pic di atas ialah makanan yang dibungkuskan oleh mak.semalam saya baru balik dari kampung ke IPG setelah cuti beberapa hari untuk melepaskan rindu kepada orang yang tersayang..he3

erm, memang lah sejak dari zaman saya dok asrama time sekolah menengah sampai sekarang ni dah kawen and still stay hostel mak yang bungkuskan..huhu

dah terbiasa mak akan bungkuskan makanan untuk saya dan adik beradik lain, untuk bekalan ke mana-mana.especially saya ni yang duk asrama, kalau balik ke asrama, mak mesti akan bungkuskan untuk saya makanan and dia akan masakkan saya lauk-pauk and kuih..

walaupun boleh bungkus sendiri, nak mak jugak yang bungkuskan.mengadakan? tapi tulaa, ada sentimental value sebenarnya..air tangan mak, lebih berkat. saya rasa bukan saya sorang je yang macam ni. korang yang stay asrama pun mak selalu bungkuskan nasi kan? contohnya, my roomate even die dah besar panjang mak lagi yang bungkuskan nasi untuk dia.

kalau di rumah mertua lain la plak kan..de sekali tu husband suruh bungkus seniri..erm kalau bungkus seniri jawapannya...tidaklah.hahaha. dah terbiasa dimanjakan oleh mak.tapi selalu gak lah my mom in law bungkuskan lauk utk saya, nak-nak masa duduk rumah sewa time praktikal dulu.

kesimpulannya, saya sayang mak saya kerana selalu bekalkan saya dengan makanan. :)

4 comments:

AA said...

samala kte k ziha..tmbh2 skrg dh bwk kereta, kalo boleh 1 dapur nk suh umi kte bungkus bwk blk bangi..

ziha said...

haha...melampau tu namenye..klu mcm tu suh umi tqah tgal kat bangi je.so boleh bekalkan tqah makanan ke ukm hari2..hehe

AA said...

hehe...kalo boleh mmg nk ajk umi kte tggl kat sini..tp abah kte tu..die nk dok kg..

ziha said...

hahaha...nak buat mcm ne kn.xpon kena rajin masak n bawa bekal sendiri.