terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Friday, December 30, 2011

suka duka 2011


tahun 2011 bakal melabuhkan tirainya..tak sangka sekejap je setahun tu..dalam masa setahun macam-macam dah berlaku,, banyak perkara dah berubah pada diri..terutamanya pada status dari single kepada married..dah jadi isteri orang and bakal ibu..alhamdulilah..semua dapat dirasa tahun 2011 ni.

awal tahun 2011,saya masih terumbang-ambing dalam mencari kerjaya.menunggu tawaran itu ini..almaklumlah baru lepas konvo bulan Ogos tahun 2010 and kontrak guru ganti pulak dah tamat masa tu..konon nak menunggu keputusan kemasukan KPLI, tinggal ni je harapan saya, mohon guru MRSM cuma sampai stage kedua je..interview tak dapat, takpelah tak de rezeki nak buat macam mana.. bila mengharap KPLI, KPLI pon tak dapat..perasaan tentulah HAMPA...sebulan menganggur..(konon) then tak boleh jadi ni, i apply balik guru ganti...alhamdulilah, dapat..de rezeki saya di situ..dalam hati fikir, tak boleh tak kerja...tahun ni nak kawen..huhu

dalam bulan Februari gitu...saya dpt mengajar as guru ganti bersalin macam sebelum2 ni saya dapat mengajar di 2 buah sekolah after saya konvo..tapi cuma 3 hari je saya dapat  mengajar di sekolah tu..guess what?? hehe saya dapat juga offer KPLI as calon gantian...alhamdulilah..perasaan ni cuma Allah je yang tahu..memang saya ada buat rayuan,, tulis surat segala bagai..dengan harapan adalah jugak rezeki saya sambung KPLI ni...alhamdulilah dapat..walaupun sebagai calon gantian.

bila dah jadi student KPLI,, faham-faham ajelah betapa sibuknya dunia..terasa kebizian mula melanda, sampai wedding sendiri pun tak sempat nak concentrate..begitulah seadanya...huhu alhamdulilah lepas juga majlis saya.akhirnya impian tercapai.



kehidupan lepas berkahwin dah tentu berbeza daripada sebelum-sebelumnya..lepas kawen bertambah tanggungjawab.selama ni fikirkan untuk diri sendiri je..tapi lepas kawen ada suami yang perlu dijaga.tapi almaklum sajalah, life as a KPLI student really tough. kena tinggalkan suami untuk capai cita-cita.alhamdulilah dia faham.dan syukur setiap minggu masih boleh balik rumah jenguk beliau...haha dan ini berterusan sehinggalah 8 bulan yang seterusnya.

langit tak selalu cerah..baru sebulan kami mendirikan rumah tangga, ayah mertua meninggal dunia..memang  terkejut..tak sempat saya berbakti kepada beliau.tak banyak masa saya habiskan masa bersamanya..tapi apakan daya Allah lebih menyayangi dia, semoga roh abah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama roh orang-orang yang beriman.aminn
apa-apa pun life must go on..life saya memang sangat bizi pada sem 1 KPLI..kelas, assignment, presentation..semua harus difikirkan...masa belajar dari pukul 8pagi sampai ke 7 malam...every day..sangat memenatkan! very very busy...mana nak belajarnya, buat assignmentnya, presentationnya..bersukan berlari melompat..aktiviti tu aktiviti ni, camping...hah! puas dah saya merasa semuanya..memang pengalaman yang tak boleh saya lupakan..itulah suka duka KPLI..

 

classmates saya! KPLI BI/SN/MO 2 batch Januari 2011 IPGKTI..segala kenangan manis bersama you all memang takkan dilupakan..you all the best! 

bila sem 2 KPLI dah start makin bizi lah saya..start bulan Julai sampai Oktober saya ada praktikum di sekolah..time nilah mana nak fikir pasal lesson plan, teaching aids, portfolio lagi..dengan nak kena observe ngan pensyarah lagi...huhu semuanya saya lalui dengan rakan-rakan serumah di Kg Sawah, Pekan Nanas.wahh tak sangka sangat dapat lalui semua tu..memang pengalaman yang cukup manis berada di SK Melayu Raya..
my record book

counting days...week by week

 
portfolio yang tiada pada saya lagi...pada lecturer..huhu i miss my portfolio.
memanglah time praktikum tak sabar rasanya dah habiskan semuanya..alhamdulilah dapat saya habiskan praktikum dengan jayanya..klu cerita pasal praktikum ni saya rasa tak cukup satu entri saje..hehe 

pheww! selesai berpraktikum kena fikir pasal exam pulak...yaww! dan ini pun saya sudah melepasinya dengan jayanya...satu persatu dihabiskan...after exam, KISSM dan SPP..exam dan KISSM dah tahu resultnya dan alhamdulilah lulus.cuma interview SPP je yang tak tahu lagi.

dan cerita paling hangat 2011..haha. bukan lah paling hangat.tapi bagi saya perkara yang paling menggembirakan saya dan juga en suami..segala-galanya tercatat di sini Mummy Zee's Journal

itulah suka duka tahun 2011 saya. segala penat lelah, suka, duka, nangis, ketawa, kegembiraan  saya semua dapat saya  kongsikan bersama kawan dan insan-insan yang saya sayang..alhamdulilah, syukur sangat-sangat kerana Allah sentiasa melimpahkan rezeki buat saya dan keluarga. Saya mengharapkan tahun 2012 lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya dan menjadikan hidup kami sekeluarga lebih bermakna dan sempurna,sentiasa dilimpahi rezeki dan kasih sayang..amin

6 comments:

AA said...

and 2012 will be mine...hehe insyaAllah

ziha said...

insyaallah..aminn.can't wait.hehe

MK IDZWAN said...

Teacher Ziha...doa moga cepat diposting ek..AMIN

ziha said...

insyaAllah..mudah2an.

cik husna said...

yeayyy..perut u dh memboyot..wahhhh

ziha said...

haha..husna bkn memboyot..memuncit... :p