terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, December 26, 2011

wanita dan kosmetik


wanita di Malaysia berbelanja sebanyak RM2000 sebulan untuk produk kecantikan. setuju? bukan saya yang kata tapi surat khabar Utusan Malaysia hari ni yang kata...huhu 1 amaun yang banyak buat saya yang bekerja sebagai penanam anggur yang berjaya. fikir-fikir balik ada tak sampai 2K sebulan saya berbelanja barang2 kecantikan..erm jawapannya mestilah tidak! tapi kalau dikumpul2 belanja saya untuk produk kecantikan selama ni adalah sampai 2K, maybe lebih!

istilah produk kecantikan bagi saya ialah barang make up, lipstick, foundation, blusher,eyeshadow etc, then set penjagaan wajah cleanser, toner, moisturizer, masker dll...itu tak termasuk produk kesihatan  lagi, vitamin dan segala bagai...huhu saya rasa duit saya mmg banyak habis kt barang2 macam ni berbanding brg pakaian mcm baju, tudung kasut and beg...huhu perempuan perempuann.

lately dok usha-usha dua website ni elf make up and Mary Kay..itu je yang mampu saya buat..nak beli tak mampu....takpe kite aim je dulu..he3

saya memang ada beberapa koleksi elf make up ni, banyak jugaklah..beli di online blog, harga pun berpatutan..beli time ada promotion tu yang syok..hehe brush set die memang best, saya beli dengan harga yang murah!


Mary Kay ni saya pernah cuba dia punya skincare set. harga tu memang bagi saya agak mahal lah..tapi dengar dari member-member yang pakai banyak bagi kesan yang positif..tapi nape saya pakai tak macam tu plak??huhu so i decided jual kt kawan yang pakai MK..maybe sebab i tengah preggy sekarang ni, so pakai apa2 brand pencuci muka memang tak ok..kulit akan kering..so now saya tak pki pencuci muka apa-apa pun. sekarang ni,, just sapu bio serum je kat muka..alhamdulilah time pregnant jerawat tak byk...cume masalah kulit kering je..

so for MK produk ni, saya berkenan kt brg2 makeup die je..sebab kalau produk make up ni saya rasa tak de masalah kot pada kulit ni, as long as make up tak tebal2 and cuci muka sebersih-bersihnya after pakai make up :P

ps: nak try goda en husband supaya dia belikan make up utk saya..haha :P

1 comment:

Zaida Amelia said...

bole tk bg link online shop yg jual produk elf? :)