terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, May 28, 2012

tepon tangan

handphone oh handphone!
kenapa? handphone anda rosak kah, Pn. Ziha? (sekarang pki pn, dah x cik lagi :P)
taklah..sajee nak cakap pasal handphone kali ni.
siapa pengguna handphone tegar..sila angkat tangan!! fuyyoohh! ramai betul yang angkat tangan..adik, kakak abang, makcik, pakcik semua angkat tangan. :P


sebenarnya apa yang ko nak cakap ni Ziha?? straight to the point je lah.. well, sebenarnya saya nak menceritakan sedikit masalah saya dengan handphone ni..ouhhh tolongg2! haha dah mula merepek dah..

problem saya berbunyi macam ni:

saya selalu mengabaikan handphone saya.kalau orang kol kadang tu dekat sejuta kali saya tak angkat pon.sebabnya handphone akan diletakkan di tempat di mana2 yang saya tak tau.then tak de kuasa nak kol balik orang yang kol kite tu.teruk kan? saya bukan jenis handphone sentiasa di tangan. nama je telepon tangan,,tapi tak sentiasa di tangan..abis di mana? di kaki ke?? selalu kena marah dengan boyfriend saya dulu sebab asik tak angkat telefon...kadang tu bukan apa, tak dengar dia kol,or tertido or handphone dlm bilik saya kat ruang tamu..macam tula..then bila selalu minta maaf kat bf sebab selalu xangkt tepon, maaf saya dah tak laku..selalu beno berlaku kejadian seperti itu.but now my boyfriend a.k.a husband dah lali sangat..if i xangkat kol die, dia xkn marah dah...buang karen je marah.hihi

at last, saya buat conclusion, orang yang sentiasa tangan pegang handphone, or cant live without their hp ialah orang yang sedang 'hangat bercinta'..siapa setuju angkat tangan!! tak setuju pergi main jauh2..haha itu dari pengamatan saya lah..sebab da banyak kejadian saya saksikan begitu.. :P saya bercinta gak, tapi tgn tak sentiasa berkepit dengan hp..erm, mula-mula tu yelaa, tapi lama2 bercinta dah tak selalu calling2..msg2 ada lah...calling2 jarang..tunggu ada free kol selama seminggu bila time birthday je..baru kol puas2..HAHAHA! tp alhamdulilah jodoh kami kuat sampai sekarang.. :)

saya juga tak suka kol orang.saya lebih suka msg dari kol. unless ada betul2 perkara penting and terpaksa saya telefon orang tu baru saya telefon. teruk kan? kadang tu saya akan suruh orang telefon kan utk saya.erm masalah tak? sorry friends kalau terasa, tapi tak bermakna saya tak telefon you all saya lupa sama kamuorang..sbab you all sentiasa di hati. :)

fakta lain tentang saya dan handphone
1. saya boleh hidup tanpa kredit di hp selama berminggu-minggu.(well, msih pakai prepaid)
2. tak suka pakai hanphone screen touch..sgt mengjengkelkan.haha
3. mula pakai hp mahal selepas berkahwin.


ps: handphone bagi saya adalah alat utk menge'kol' and bermesej saja..kadang-kadang utk amik gambar.itu jaa..

2 comments:

cik husna said...

hahhaa..mcm2...i mls nk kol u..i slalu bc blog u jer.hihihi..
i klu de fon tuk amik gmbr gedik2 jer...kahkahkah :D

ziha said...

hahaha..yelaa..mane nak kol i..mstilah kol org tercayang..i mean boyfren..hehe