terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Saturday, September 29, 2012

luahan

sambil menunggu org tu balik dari main badminton, mari update blog kejap. malam-malam ni kat rumah semua orang dah tidur kecuali saya. so sambil-sambil wat teaching aids, berchatting di facebook, saya pon merepek lah di sini.

sedang mengenangkan nasib sebagai seorang guru. dengar2 bajet2013 tadi..ade sedikit senyuman terukir di bibir..cewah. tgh pikir duit tu nk buat ape...kikiki. baik simpan untuk masa hadapan lagi bagus kan? sekarang duit nak kena bajet2. nilai wang sekarang macam kecik je. RM50 mcm 5ringgit....5 ringgit mcm 5posen...haha yela sebabnya tak sedar beli ape tapi duit kejap je habis.

tapi sejak bekerja ni alhamdulilah, banyak benda yang saya inginkan dari dulu boleh dapat dengan mudah.sebabnya ada duit sendiri. so nak beli apa, beli lah..dulu tengok orang beli barang mcm2, tapi saya tak mampu, sebab tak de duit. sekarang dah ada duit pon rasa syg plak nk belanja.huhu tp bukan kedekut tau. tetap saya kongsikan duit gaji tu kepada mereka yg saya sayang..gembira bila dapat gembirakan orang lain.

rasanya cukuplah gaji yang saya dapat setakat ni. mmg harapkan gaji tiap2 bulan je. belum terniat nak buat apa2 yang bole menjanakan pendapatan. tugas seorang guru ni pon bukannya mudah. tak terbawak jika bnyak sangat nak kejar.. tugas sebagi isteri n ibu lagi..masyaAllah...sangatlah besar tanggungjawab itu.

mudah2n Allah berikan saya kesabaran,, sabar  yang sangat2 sabarr untuk menghadapi sebarang ujian dan cabaran.

No comments: