terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Sunday, September 9, 2012

siapalah saya

sekarang bila dah jadi guru..org akan kenali diri kita.esp ibu bapa, org kg n masyarakat setempat. saya ditegur oleh seorang pakcik yang saya tidak kenali.tapi bila dia memperkenalkan dirinya..barulah saya tahu. tak sangka ada org yang tahu saya ni anak si____ adik beradik dengan si _____. kawan rapat abah saya lagi. kadang tu de ibu bapa tegur Cikgu Zulaikha. erm terharu gak. sebab sebelum-sebelum ni siapalah diriku ini...cewaahh. dari zaman sekolah lagi, saya bukanlah pelajar yang hebat. kalau jumpa dengan cikgu-cikgu yang pernah ajar saya mereka tak kenal pon saya ni.lainlaa kalau saya ni budak perfect score.huhu kena kenalkan diri dulu, alaa saya sama batch dengan A (budak perfect score) baru cikgu ingat.err, tak salahkan cikgu gak,, cos ramaai dah anak murid yang cikgu ajar.mungkin saya pun nanti macam tu jugak suatu hari nanti.huhu

kesimpulannya, saya nak jadi cikgu yang baik dan ikhlas mengajar murid-murid saya. saya sedih bila tengok keadaan rumah anak-anak murid saya yang lemah ni. bila rumah ibarat pondok, suasana belajar tidak kondusif, macam manalah mereka ni nak belajar dengan baik. saya harap dapat berikan pendidikan yg berkualiti di sekolah kpd ank2 murid sy.

No comments: