terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Tuesday, January 3, 2012

i love abah

awal 2012 saya dikejutkan dengan berita yang menyedihkan. namun harapan saya agar semuanya boleh pulih dan sembuh seperti sedia kala. walaupun tidak mungkin 100% sembuh, saya berharap dapat kembalikan senyuman di bibir insan yang saya sayang..insan yang selama ini telah banyak berkorban dan berjuang demi saya. berkorban untuk melihat saya berjaya dan tidak pernah berhenti untuk membahagiakan dan memberi kesenangan kepada keluarganya.

abah.semalam dapat berita abah disahkan sakit buah pinggang dan terpaksa menjalani dialisis. tak sangka jadi macam ni, baru beberapa hari lalu abah sakit tak boleh kencing.tapi tak sangka boleh jadi seteruk ini. mula-mula saya dapat berita abah tak boleh kencing, saya risau jugak, cuma tanak bersangka yang bukan-bukan..saya yakin abah boleh sembuh..sampailah semalam bila dapat tahu buah pinggang abah hampir rosak, saya rasa sedih sangat.saya menangis. abah pun menangis, sampai tak mampu nak beritahu berita yang disampaikan kepada doktor kepada abang dan kak long saya yang menjaganya di hospital..last2 a.long yang tanya sendiri pada doktor keadaan sebenar abah.

tengah hari td saya pergi melawat abah. abah memang nampak sedih,dia tak banyak bercakap. dan saya tak menangis, sedaya upaya saya tahan nangis dan buat seperti biasa.cuma kata-kata semangat yang mampu saya berikan kepadanya..dalam hati saya yakin abah boleh sembuh, dan menjalani kehidupan normal seperti sedia kala..cuma saya berharap abah kuatkan semangat untuk melawan penyakitnya. kami masih sayangkan abah. 

Ya Allah berilah aku peluang untuk berbakti kepada abah, untuk menyayangi abah sepenuh hati..berikanlah abah kekuatan, kembalikanlah senyuman di wajahnya.




6 comments:

AA said...

ya Allah ringankanlah bebanan yg menimpa abah k ziha...moga beroleh kesihatan seperti sedia kala...andai ini kafarah dosa buatnya, maka tabahkanlah hati dia dan kuatkanlah insan di sekelilingnya..

k ziha be strong ok..
doakan abah k ziha cepat sembuh...kuatkan semangat dia utk lwn penyakit tu..

ziha said...

aminn..thanks tqah.
i hv to be strong no matter what.
setiap jaga kita akan sentiasa doakan kesembuhan abah. ;(

inn said...

ziha...be strong ok!! semoga ayah ziha cpt smbuh..amin.. :)

ziha said...

thanks nazrin..kite sama2 doakan eh. :)

cik husna said...

sedih jgk :(
semoga ayah awak sembuh cepat...
be strong ok dear ;)

ziha said...

thanks husna.hope everythg will be ok.