terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Wednesday, March 27, 2013

Program Motivasi Pelajar SKPK 2013


lagi update Program Motivasi Pelajar yang lepas~ahaa baru dapat gambar..so nak upload lah di blog ni. erm bila last saya dengan ceramah motivasi ya? seingat saya last sekali masa saya form 6. dah tak ingat dah siapa masa penceramah tu.hehe masa tu saya nak STPM, so haruslah sekolah buat program motivasi utk pelajar2 nya..

dan setelah sekian lama, barulah dapat dengar ceramah motivasi + bertemu dengan org yang hebat=Prof Izzi. walaupun kali ni saya bukanlah pelajar lagi,, tapi banyak ilmu yang saya dapat, khususnya sebagai seorang guru dan juga ibu bapa. meh saya kongsi kan sikit tips yang saya dapat khas untuk ibu bapa.

Cara Mendidik Anak ada 4 tahap
  • Tahap 1 (Lahir-7tahun)- lebih mesra & gurau senda
  • Tahap 2 (8-14 tahun)- berdisiplin & bersistematik
  • Tahap 3 (15-21 tahun) -mendidik dengan sifat kawan. 
  • Tahap 4 (21 tahun ke atas) -memberi kebebasan bertindak
  •  
6 sokongan ibu bapa untuk kejayaan anak dalam peperiksaan
  • Sokongan kerohanian
  • Sokongan fizikal
  • Sokongan masa
  • Sokongan emosi
  • Sokongan motivasi
  • Sokongan kewangan
SMART
S- Sedia
M- Motivasi
A- Awal
R-Rajin
T - Tawakal

Pelajar 3A ialah pelajar yang mempunyai Akademik, Akhlak & Agama

~ harap ilmu yang dikongsikan ini dapat dimanfaatkan bersama

Aksi Prof Izzi yang mencuit hati namun berkesan

Prof Izzi menandatangani buku pelawat
Cekgu cekgi bergambar bersama Prof Izzi
Pendedahan buat Azid, semoga menjadi pelajar yang cemerlang :)
Si bulat Azid..datang sekejap je, sebab pastu balik ngantuk nak tdo...hehe

No comments: