terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Thursday, July 25, 2013

stress

assalamualaikum...

saya mc lg...kena banyakkan rehat sebenarnya. semalam walaupun mc, saya still g sekolah. tak sedap plak asik mc je..tp akhirnya saya kena akur juga. kena mc jugak utk kesihatan me n bb. tula degil..semalam walaupun tak banyak bergerak ke kelas, saya rs stress. stress bila murid-murid buat hal...huuhuu..saya tahu sy tak boleh stress2..that's why hr ni sy mc (setelah menyediakan kerja2 utk murid hari ni..cos sy tahu hr ni sy akan mc..hihi).

FYI, i'm pregnant..tp berlaku pendarahan,,which is abnormal utk ibu2 yg mengandung ni...manalah saya tak risau.and im sure ibu-ibu yg pernah mengalami macam saya ni akan risau..walaupun org selalu ckp kat kita jgn stress.tp kdg tu stress gak. mmg sy kena mentally kuat, and ckp semuanya ok..

semalam jumpe doktor, doktor kata, selalu keadaan yg sy alami ini, kemungkinan dia nak gugur, tapi ada juga yg tak jadi nak gugur..so as i said in my previous entry, saya akn dgar yg positif..which is kemungkinan dia tak jadi nak gugur. dah 2 kali scan and doc said, bb ada di situ,msih nmpak jantung dia bdegup laju. Bb sy kuat,,tak kan saya nak mudah putus asa dan lemah? saya mesti teruskan semangat dan berjuang. :)

Apa-apa pun saya akan tetap redha dan bersyukur dgn ketentuan-Nya. Allah knows the best. Tq utk kawan-kawan yg mberi sy sokongan n amik berat tentang sy..really appreciate that.

4 comments:

AA said...

terigt dlu ada kwn cite, eh nth2 k ziha yg cite kat kte.. nthla x igt sape.. cite psl cikgu2 byk yg gugur sbb stress kat sekolah.. huhu

stress ni mmg merbahaya kalo take it lightly.. kte kdg nmpk ok je kat luar, tp reaksi dalaman kte, bdn kte lain..

mse kte pregnant dlu, kte sedar yg kte stress.. stress dgn thesis, dan mcm2 lg.. tp kte berlagak cool.. kat luar org nmpk ok la, tp hakikatnya badan dlm kte tgh stress.. dan mgkn itu penyebab Allah tarik baby kte lbh awl.. nk bg kte tenang dlu, siapkan thesis..fokus pd kehidupan berdua, bina kerjaya dan ekonomi yg kukuh.

kte bru jmp doc 2 hr lps.. so confirm kte x dibenarkn pregnant for 6months lps surgery tu.. sedih gak sbb nk kena tggu lg.. tp ada hikmah di sebalik semua ni.. dgn keadaan kewangan family yg x bape nk kukuh, hrpkan husband je yg keje.. mmg keadaan skrg x sesuai utk memiliki ank..

apa pun kte doakan Allah mudahkn segalanya utk k ziha.. igt psn kte, sllu la qiyamulail.. x dpt buat hr2..selang seli.. bleeding tu rsenye k ziha blh solat lg.. cuma kena sucikan diri dlu sblm solat.. insyaAllah dgn solat ni Allah bntu byk.. tmbh2 bulan ramadhan ni.. Allah lipatgandakan pahala dan makbulkan doa.. cpt atau lmbt Allah pasti bg..

ziha said...

mmgla kn stress ni. smlm kite mmg rs stress nk marah je.blik rumah byk kuar drh. hr ni kte reht je kt rumah..alhamdulilah drh kurg kuar..cme nk tggu drg betul2 da x kuar lg..n hrp2nye bb ok lah.

mgkin tqah kena betul2 bersedia, n sihat sepenuhnya. barulah boleh fikir kn ttg anak..insyaAllah, ade rezeki anak nt utk tqah.mgkin bdn kite pon lemah skit, maklum sajelah jarak kelahiran kurg 2 thn. mudah2n xd pe.

terima kasih tqah..insyaAllah kitekan ikut nasihat tqah :)

aNiS tHe BumbleBee said...

doa byk2 ye ziha..kak anis 3-3preggy mmg ada bleeding.tp alhamdulillah, baby selamat.org tua2 panggil bunting rimau. hihi.apapun, kuatkan semangat ye.

ziha said...

ohh yeke kak? lm x bleeding? hrp2nye kite pon xde pe2 la mcm akak.thanks kak :)