terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Friday, July 9, 2010

bersiap-sedialah saya..

Alhamdulilah..tadi dapat kol dari PPD..hari Isnin ni akan start mengajar di salah sebuah sekolah menengah yang berhampiran dengan tempat keje Cik Azam..tettt..haha.

Hurm..tak sangka dapat kol dari pegawai PPD tadi a.k.a Cikgu lama saya gak..huhu. siap main teka-teka lagi dengan dia..suruh teka siapa yang kol..ahh hai..kelakar sungguh cikgu tu, sampai terkantoi saya dah tunang..uhuu..

Mase temuduga tadi ade lah sikit-sikit pesanan untuk saya. saya kena bersedialah dari segi mental, emosi, dsb..sebab pelajar-pelajar yang saya mengajar ni katanya agak nakal sikit..so kena banyak bersabar dan relax, jangan tergesa-gesa ambil tindakan..perhhh, banyak ah lagi tadi die gitahu..tetiba teringat plak cite Gokusen..haha. Nak jadi Yankumi sensei lah macam ni..hehe :) Cikgu yang semangat walaupun mengajar kelas hujung..


Pastuh, ada gak pesanan dari cikgu saya tu..dia suruh saya supaya jangan nak terlalu push sangat budak2 ni untuk studi sampai pandai..yang penting dorang ade minat untuk belajar..bukan kira belajar tu mesti nak kena pandai..at least dorang dapat sikit pemahaman mase belajar tu pon ok lah..huu..teringat nasihat my lecturer dulu..dia pon ada pesan macam ni..

My sis plak pesan jangan kasi muka sangat dengan budak2 ni..even masa first day mengajar pon tak boleh nak huhahuha sangat..nanti kang dorang pijak kepala...huuu...macam mane ni? saya tak boleh macam tu..sebab saya ni semulajadi lembut dan penyayang...wekkkk..boleh blah..haha..

siap ahh korang..nanti aku muka garang macam ni..gangster ni..huahua!


Watever pon saya akan cube yang terbaik..ini pengalaman yang berharga yang tak boleh saya lepaskan..to all my precious student...cewaahhh..wait for Miss Zulaiha okay! kite belajar sama-sama..tak pandai pon tak pe..yang penting berusaha jadi orang yang berguna...jom kite belajar English literature yang best tu...hihi :)

6 comments:

Cik Anis said...

ziha, congrat2 :)
ko ngajar katne nnt?

VanillaKrimSoda said...

Congrat n gudluck.. ;)

aNiS tHe BumbleBee said...

fewit!! hye cikgu....leh kenalan?? hik hik!

Atiqah said...

wow..tahniah..keje elok2.

ziha said...

thanks anis...kt SMKPN...

miyuki~ tenkiu ye.doakan

kak anis~ boleh2..nt kite jumpe kt dlm kelas eh,.

tqah~ thanks..insyaAllah, akan cuba buat y terbaik.. :)

NanakeR? said...

congrats.. be the great teacher Ziha! neway.. best cite gokusan tu :)