terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Thursday, February 10, 2011

alhamdulilah.thank you Allah.

salam~ alhamdulilah...alhamdulilah..alhamdulilah. ingin memanjatkan rasa syukur pada Allah..

flashback kisah hidup sebagai pengurus kilang anggur~ metafora

2010..
habis belajar (May)~ berkerja sebagai guru ganti SMK Pekan Nanas (July-Sept)~ berkonvo (August)~ guru ganti di SMK Kayu Ara Pasong (September-November)

November and Disember 2010~ sudah start menjadi pengurus kilang anggur yang berjaya..sibuk pergi ke intebiu itu intebiu ini..bersiap sedia untuk sebarang kegagalan..tak pe, sudah biasa dengan kegagalan..dalam aty ade sdikit keciwa..tertekan gak. cume mampu simpan dalam hati. banyakkan bersabar dan berdoa plus usaha lagi jangan putus asa.

2011
Januari~ masih menjadi pengurus kilang anggur yang berjaya, plus ade lagi kerjaya baru iaitu domestic engineer.wahh kelas gitew bunyinya..ade hikmahnya jadi lisa surirumah ni. first. dapat tolong ringankan beban mak. second. belajar jadi isteri yang cekap menguruskan rumah tangga, nanti tak kekok tak lama lagi nak kawen~hihi

selepas intebiu itu intebiu ini tidak berjaya.saya berkeputusan untuk sambung kerja yang dulu lagi..bisnes anggur tak membuahkan hasil. jadi saya memilih untuk menyebarkan ilmu dan belajar lagi ilmu..alhamdulilah rezeki ada.kurang cikgu bi kat tmpat saya ni.mengajar di SMK Batu 34.ermm thanks to my friend Farah Adiba kerana inform kan saya pasal kekosongan kerja ni..thanks to my teacher yang bagi peluang ini.

bila dah dapat tawaran guru ganti orang dari BNM graduate program kol.ermm tapi nak buat cane..pk2 balik..jd cegu jelah.senang.masuk hari ni dah 3 hari mengajar di sekolah baru. sampailah peristiwa petang tadi.....no tak dikenali kol..

org itu:hello, cik, eh ke puan? Siti Zulaiha..
saya:err..cik (dengan pantas menjawab cik).ye saye.
org itu: saya dari Bahagian Perguruan.....
.................................................OMG tak sangka! alhamdulilah.


SUKACITA DIMAKLUMKAN ANDA BERJAYA DITAWARKAN UNTUK MENGIKUTI PROGRAM
KPLI-SR AMBILAN JANUARI 2011


sebelum ni saya selalu sangat dapat MAAF PERMOHONAN ANDA TIDAK BERJAYA.mungkin kali ni rezeki saya.alhamdulilah syukur.


4 comments:

AA said...

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

tahniah k ziha...rezeki mencurah2..hehe..all the best ya..doakan kte jgk di sini..

Anonymous said...

syukran! tahniah! benarlah Allah itu mengatur sesuatu yg terbaik utk hambaNYA & benarlah DIA lbh tahu apa yg menunggu kamu di depan sana... tahniah again

ziha said...

tqah~ terima kasih..insyaAllah, kite sentiasa doakan tqah berjaya disana n dipermudahkan segala urusan.aminn

ziha said...

fiDA~ thanks dear.