terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, April 29, 2013

a kind reminder

kenapa kita selalu salah faham?

~ tiada komunikasi 2 hala
~ tidak berterus-terang
~ selalu berfikiran negatif pada orang lain

ini ialah pandangan saya saja. itu yang saya rasa. sebab kadang pon saya macam tu. cuma yang bezanya saya tak zahir kan kesalah-fahaman itu.erm faham tak? hehe

ok, andaikan satu perkara berlaku. perkara yang boleh menimbulkan perselisihan faham antara dua pihak. saya lebih suka berdiam diri daripada berkata-kata. saya biarkan, pendam dalam hati dan tidak berterus-terang...timbul andaian saya sendiri, kenapa terjadi macam tu dan macam ni. dan mula lah saya fikir yang bukan-bukan. TAPI... ada tapinya...saya takkan menampakkan yang saya bermasalah dengan dia, sehingga melibatkan orang lain, dan membesar-besarkan perkara yang remeh-temeh.berdiam  diri lebih baik daripada kita turut sama menyakiti hati orang.

pernah tak dengar ayat ni...face it (the problem) don't facebook it! i don't facebook it...but i blog it...haha. same ke tak ek, bunyi nye?? kikikiki...my blog,, i dunno la..but i guess...my friends, tak banyak yang baca my blog yang merepek ni...betul tak? so, that's why i tulis je, ikut suka hati. :) i just want to release my tension. 

sehebat mana pun ujian yang datang,,try not to facebook it. cos it'll show ur weakness..and try not to blog it as well, just write in your personal diary or share with people who loves you..AND don't forget to seek for Allah forgiveness, May He always show us the right path..a reminder for me.
.

3 comments:

Ahmad Kamil said...

agree...we need to be strong and not a whimper..=)

Wordless Wednessday

http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/wordless-wednessday.html

roshidayahdayu said...

apa pun problem kena selesai sendiri dgn cara be profesional ,, facebook facebook ,,,,NO,,,, =)

ziha said...

tenkiu semua cos agree with me :)