terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, April 22, 2013

sahabat untuk selamanya

ini kali entri masih mahu bercerita soal persahabatan.again.

lately, perkara yang terjadi membuatkan saya teringat-ingat, termenung, berfikir berhari-hari.mengapa begini jadinya. sekadar memujuk hati jadi saya taipkan entri ini. harap kawan-kawan sudi membacanya.adehh sedih no bunyinye dah..hehe rilekslah kawan!

dalam persahabatan ada dua perkara yang menjadi pegangan saya. erm nak cakap pegangan tu tidaklah, tapi nak cakap ape ye?? saya pon tak tahu...hehe tapi kata kunci yang pertama ialah MERAJUK.

dalam persahabatan saya, saya tak de perkataan merajuk ni. saya ada ramai kawan.ada yang kuat merajuk ada yang biasa-biasa saja. seingat saya, saya tak pernah merajuk yang begitu serius sampai tak mahu menegur. kalau ada ingatkan saya ye kawan. kalau saya yang memulakan merajuk tu...seingat saya..mungkin tidak lah. sebab saya kadang tu tak tahu nak merajuk sebab apa. kalau ada kawan yang merajuk, saya lebih senang biarkan dia cool down dulu. tak pandai nak pujuk. unless betol2 salah saya..saya mengaku yang saya buat salah...phewww! susah tau mau pujuk orang yang merajuk ni. common laaah.

kalau saya merajuk, mungkin orang tatau. sebab satu je yang saya fikir, kalau saya merajuk, kawan tu jugaklah yang kita akan mengadap hari-hari...so buat ape ada uneasy feelings kan? xbestlah hidup macam tu.biasa kita dah selalu rapat, bergembira, bergurau bersama, bertegur sapa...tapi bila sorang tu merajuk...haihsss...susah la kan? sedih tau...saya memang tak pandai nak berterus-terang. lebih suka pendam sensorang.dan berfikir sampai berhari-hari apa salah saya.apa yang saya dah buat. sebab dia yang merajuk biar dia yang explain why dia merajuk. then baru saya tahu...kalau salah saya, saya tak da masalah nak say sorry.

kata kunci kedua~ BERGURAU

bergurau ni,memang ada orang kata kena bertempat. jangan melampau sangat. as friends sepatutnya kita tahu gurauan tu adalah betul2 atau tidak. kalau anda seorang yang tak boleh menerima gurauan,, tolonglah jangan bergurau berlebihan dengan kawan2. saya plak senang je....kalau saya bergurau, saya cuma main-main dan habis di situ je. bukan untuk menyakitkan hati...saya boleh terima gurauan kawan-kawan saya sebab saya  tahu mereka cuma main-main je..takkan nak amik hati kot? saya tak amik hati sebab, saya pon kadang bergurau dengan kawan2 berlebih2n...tapi bukan nak sakitkan hati..so tak de nak terasa lah.

so kawan, FYI saya ni bukan jenis yang kuat merajuk sampai tanak bertegur sapa dengan kawan-kawan. saya memahami keadaan kawan-kawan saya.dan saya suka bergurau.saya anggap usikan kawan-kawan cuma gurauan. kawan yang biasa dengan saya mesti faham saya.

kesimpulannya, hargai persahabatan anda. jangan kerana perkara yang remeh-temeh anda sanggup putus kawan~

 




2 comments:

Mizz Aiza said...

hargai persahabatan yang terjalin.. semoga ianya kekal selamanya.. :D

ziha said...

ye betul tu...sahabat till jannah.