terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Friday, June 28, 2013

i love my job

hari ni hari terbuka di sekolah. alhamdulilah dpt jumpa dengan ibu bapa penjaga murid-murid ni. dapat berbual dan berbincang masalah anak-anak dorang. ada lah beberapa masalah yg ibu bapa mengadu pada saya tentang anak2 mereka...and saya akan cuba atasi sebaik mungkin.

bila berbual dengan cikgu2 kelas yg lain tentang keputusan exam murid-murid dorang,, haishh...mcm2lah perihal ank2 murid dgn cikgu nih..erm tpi xboleh lah plak kan sy kongsikan di sini..nanti kontroversi plak...hak2..cuma saya percaya pada 1 pegangan ni,, kalau nak anak-anak murid pandai or sekurang-kurang belajar sesuatu di sekolah:

# guru perlu masuk ke kelas dan mengajar

# murid datang ke sekolah dan belajar

murid yg lemah yang hadir ke sekolah utk belajar lama-kelamaan akan menjadi pandai asalkan mereka rajin,,sekurang-kurangnya tidaklah dpt markah 0% pd subjek yg senang utk di score.. dan juga asalkan mereka dapat belajar sesuatu..tugas seorang guru pula untuk mengajar dan mendidik..jd jalankanlah tanggungjawab dgn penuh dedikasi (peringatan utk diri juga).

ps: perlu buat sesuatu utk murid2 kesayangan saya.

No comments: