terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, January 17, 2011

pasrah dan sabar

pasrah dan sabar adalah dua perkara yang berbeza..

pasrah kite cume terima je apa-apa keadaan atau yang telah ditakdirkan untuk kite..kirenye macam hanya mampu pasrah..pasrah..pasrah dan pasrah..tapi pasrah itu bahaya, kerana lama-kelamaan bile kita asik pasrah je..suatu masa nanti akan meletop pop pop jugak disebabkan oleh 'pasrah'. senang cakap macam ni,perkara yang lama-lama kita pendam suatu hari nanti akhirnya akan memakan diri juga kan? jadi gila ke, marah-marah ke..ape2 lah.

sabar plak macam ni, kita bersabar dengan apa jua keadaan, keputusan, ketentuan yang telah ditetapkan dengan anggapan ada hikmah di sebalik kejadian, mungkin ada sesuatu yang lain Allah nak beri, mungkin usaha dan doa kita kurang..apabila kita bersabar dan berfikir secara positif plus usaha insyaAllah ada sesuatu yang lebih bermakna sedang menanti kita.

ini apa yang saya dengar dan faham dari rancangan tanyalah ustaz..sebelum ni rasanya konsep sabar dan pasrah macam sama je.

jadi anda pilih yang mana satu? saya pilih sabar.

4 comments:

Poyaty said...

bersabar itu lebih baik :) jgn pasrah saja tanpa usaha kan

ziha said...

yup..betul2 tu poyaty :)

cik husna said...

yup..
same thing goes with me dear..hmmm..
chill jer ;)

ziha said...

hehe Husna...
tula kan,pe2 pon mmg kena banyakkan bersabar dalam segala hal.