terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, October 18, 2010

catatan/refleksi


4C...masuk ke kelas after ambil kedatangan, pelajar2 masih buat preparation untuk kali terakhir for paper BM 1..BM kertas satu adalah karangan/esei..masa pertama budak2 ni siap berangan2 lagi,, boleh ke tanya saya nak wat pendahuluan macam mane? nasib baik lah saya ni baik hati...kasi lah sikit2 idea...shhhh,, jgn gitahu sape2 tau..haha. next!

4A...masuk kelas ni plak,, perggghh..hebatlah budak2 ni.sangat tekun menjawab soalan.bantai berhelai-helai kertas..almaklumlah kelas first..dorang ni kire pandai la kan..hurm saya yang jaga kelas tu sempat2 lah skodeng apelah yang budak2 ni dok mengarut kan...haha..sekali tengok! pergghh ayat dia...perkataan yang dorang gunakan bombastic kebabomm!! saya pon tak pernah guna perkataan itu...'tatkala' lah...'inisiatif' dsbnye...kihkih...tibe kan saya rasa saya tak teror BM,, terpk2 kalau saya ajar dorang BM nanti,, bukan saya yang ajar dorang..dorang yang ajar saya..tengoklah! bahasa cikgu ni pon tak betul...kuikuikui....

then, itu baru kertas satu..after rehat saya masuk kelas 4B and 4E untuk BM kertas 2 plak..

4B..students masih sibuk buat preparation before exam..yang saya rasa jakon sikit sebab dorang siap bawa kamus Dewan edisi keempat lagi..hehe..FYI saya kamus Dewan edisi pertama pon tak pernah baca! ntahlah ek, sekarang belajar BM mmg kena macam tu kot,,kena bawa kamus Dewan sebab banyak perkataan-perkataan baru..saya seniri pon tak tahu maksud tu kadang-kadang..hurm saya baca petikan2 de la perkataan2 yang tak pernah saya tahu...huhu...tulaaa, saya belajar BM sampai form5 je..alhamdulilah laa BM dapat A walaupon tak pernah buka kamus Dewan...ekekeke!bukan nak riak ek..tapi serius, saya kagum dengan pelajar yang bawa kamus Dewan.. :)

4E...oke, kelas ni kelas yang paling corot..but still de yang berusaha jawab,, budak laki toksah cakap lah, hantar sehelai kertas itu pon tak complete..kesian benor saya tengok dorang, adelah yang saya kasi tunjuk ajar skit...hopefully you all lulus lah paper BM ni..


haaa...sekian itu sje saya nak potpet hari ni..tinggal 2hari saje lagi saya kat sekolah tu..rasa sedih lah plak...huhuhu..tapi nak wat mcm mane, hidup mst diteruskan..cece.k lah babai dulu~~

2 comments:

Atiqah said...

haha..nmpk beno suasana kelas pndai ngn kelas yg low skt (x elok ckp x pndai..huhu)...biasala k ziha..bdk2..dorg x nmpk lg pe akn jd kat mse dpn dorg..mse ni dorg main2..insyaAllah sok dh matang skt bru dorg tau ilmu tu pntg walau hye BM..hehe

ziha said...

tulaa tqah, sekarang ni dorang x pk lg ms depan dorang..tahu nk main je..tak tahulah apa y ada dalam kepala otak dorang..tp sbg cikgu kite kna sentiasa doakan agr diaorang satu hari nanti berubah jd y lbih baik.