terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Tuesday, October 19, 2010

sehari sebelum semuanya berakhir~

hari ini paper English,, so my students yang saya ajar sejak sebulan yang lalu telah menjawab soalan2 dengan jaya nye..huhu.soalan ini disediakan oleh PPD..soalannya boleh tahan senang.harap-harap my students dah jawab dengan betul dan tepat mengikut skema jawapan..

for paper two, saya tak berapa nak risau sangat becos soalan nye berbentuk objektif, comprehension, summary and structure response..sebab paper ni kire mudah lah nak score.yang saya risau kan ialah esei! haaa...dorang ni kalau bab menggoreng esei BI memang agakk,,well susah nak kate...senang cite dorang ni kalau esei BI idea agak kurang la as compared to esei BM..

BUT! haa nak cite ni,, ada gak students saya yang saya rasa kagum dengan dia..suka baca esei dia sebab dia gunakan ayat2 yang pergghh! macam students literature in English la..kekeke..cam saya lah tue...hik2 perasan! ayat yang die tulis~

'the tea leaves are waving. The cool breeze of the air is whispering. The sun is shining magnificently...'cehh padahal ayat ni die gunakan sebab nak suggestkan kawan die bercuti di Cameron Highland je,, mmg klu orang suggestkan saya macam ni, kompem nk g tempat tu~hihi

then ada lagi beberapa word power and idioms yang die guna kan dalam menulis esei..bagus2..kamu memang bijak,tak sangka, budak ni sangaatt pendiam ye you all...macam pemalu pon ade..hurm paper1 die pon sy dah check, mmg ok..

to my students yang lain..ok lah,, ada yang nampak usaha nak menjawab semua soalan walaupun die rasa soalan tu tak boleh jawab..harap2 kamu semua dapat capai ETR yang telah ditetapkan ye.gud luck ye students!

mahu menggunakan masa yang ada esok sebaik mungkin ~_~

4 comments:

Atiqah said...

perghh ayat dia..seigt kte dlu, x penah kot guna ayt cmtu dlm esei..semua straight forward je..mse debate je kot bru jinak2 guna ayt berbunga cmtu..

sok bwk kamera..tgkp gmbr byk2..kim slm kat students k ziha

ziha said...

haha..tula pasal tqah...kite dulu tak teringat pon nak tulis macam tu...hehe, tak payah bawa kamera dulu.. :)

Anem Arnamee said...

salam.

beshnyer dapat mengajo. nak hbis dah ea?hurm...:)

ziha said...

wasalam anem..xla, lom abes mgajar lg.. :) will story in the next entry.. hehe