terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Thursday, April 22, 2010

Cerita beautician~

Kenali jenis kulit wajah anda..yang mana satu kah?

Kalau saya..jenis kulit saya ialah combination iaitu normal/dry macam rajah di atas. Bahagian T-Zone, hidung dan dagu agak berminyak.tapi kat bahagian pipi saya kering.so..saya mendapat nasihat dari beautician..he yang saya hanya perlu sapu moisturizer kat bahagian pipi sahaja..bahagian dahi dan hidung tak payah..sebab kawasan tu berminyak...sila rujuk gambar di bawah..agak berminyak kan muka saya?huhu


But it's ok..better kulit berminyak daripada kering.sebab kulit yang kering cepat berkedut.waa..tanak2! so, I cant live without my moisturizer..everyday kena apply..at least dua kali sehari..huhu..tapi tak boleh apply banyak-banyak moisturizer ni..nanti beautician tu kata tumbuh biji-biji halus kat kulit muka..so, apply moisturuzer pada kadar yang berpatutan la ye..

Cita benar nih..mase tu saya berjalan kat Pusanika, UKM..de jualan..so ada kat satu tempat ni..hurm you all kalau budak UKM mesti tahu kat mane...dia ada buka booth untuk check2 kulit...I dengan sengajanya telah cuba-cuba nak check kulit..heh..nak tengok kulit muka ok ke tak selepas hampir setahun pakai produk neutrogena. Alhamdulilah ok..banyak improve kulit ni..sebelum ni ada gak check kat tempat yang sama..boleh tengok kat entri ni macam mane kulit saya dulu..cume yang baru-baru ni check tak sempat plak nak amik gambarnya..apa yang boleh saya katekan..kulit dah tak kering macam dulu..dan bintik hitam yang kat dalam kulit pon hilang.


Kulit kita sentiasa terdedah dengan cahaya matahari..dinasihatkan pada yang muda belia remaja supaya pakai sunscreen so, nanti kalau dah berusia tak de atau kurang lah dari masalah jeragat ni..ini nasihat dari beautician yang saya jumpa mase tu...pastu sempat lagi tuu beautician ni promote barang dia..adehh kalau murah takpe...ni mahal lerr..nasib baik tak terpengaruh..haha.cukuplah dengan pakai produk neutrogena je..senang nak dapat, kat Watson je :)

Oke..itu aje nak share ngan you all hari ni~mari kita sama-sama rajin-rajin jaga kulit wajah ye~hee babai..

5 comments:

Cik Fasyareena said...

produk neutrogena mmg ok ek?

ziha said...

cik fasya~ok sgt..tp tu depends gak ngn kulit kite..sbb kite pakai ok la..

CuTeMiUt78 said...

eemmm...lama tak singgah sini.. byk citer yg dah tertinggal dah ni..

ziha said...

haha..tak de lah kak..entri merepek je kite buat.kte pon lame tak singgah blog akak..huhu

Anonymous said...

If you think it looksmore like a scientific instrument than
a game controller required to play Metal Gear Raiden Snake Eraser by hosting video game
tournaments. Yet"" When will they?

my homepage ... metal gear solid arcade