terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, April 19, 2010

MG.HYD.BOF~mane lagi best?

WARNING!
Ini entri agak merepek sedikit..



ahha! nak cite sikit..banyak sebenarnya..saya dah khatam tengok cite BOF..heh..cita apa tu? yes..i know..you all mesti cakap I outdated kan..tak pon ortodoks ke..haha sebab I baru abes tengok cita ni..You all mesti dah lama abis tengok cita ni kan?ahh tak kira! nak cita gak kat entri ni..ini pandangan dari seorang pelajar student Literature in English~ cehhh..tibe je kan.

Firstly..nak minta maaf kat peminat cita BOF..and Lee Min Ho..a.k.a Goo Jun Pyo..wtv.hihi...saya tak minat anda..saya minat orang lain dalam cita ni..sangat! okeh..kalau you all nak buat entri pasal cite ni...I mean review ke ape ke..esp nak cite pasal abang2 hensem dalam cite ni..first step yang you all kena buat ialah sila puji boyfriend anda dulu..or tunang and husband dsb..takot nanti your partner jeles plak kan? tapi kalau yang single tu tak ape..anda digalakkan! haha..mari kita berangan bersama-sama..err.. ape? Cik Azam? hurmm takpe..takpe..saya dah rasuah dia..so dia tak kan jeles...kihkih..

Kasi background of study sikit..ahh tak bole blah..ko ingat macam wat tesis ke ziha?cett.. seperti mana yang korang tahu..cita yang version orang..he..bermula dari cita Meteor Garden..adaptation dari komik Jepun Hana Yori Dango.okeh version dari Taiwan ni saya tak tengok.sebab time tu saya sekolah lagi dok asrama..malas nak layan cita-cita macam ni..kakak2 senior dulu minat lah..sanggup ngadap kat bilik tv ramai2..adeh..den tak larat ah kalau macam tu.baik dok dalam dorm tido je or bace buku..heh.


Then, pada tahun 2005..muncullah Hana Yori Dango version Jepun punye..oke..yang ni I tengok oke..sangat2 suke yang ini..first time tengok...jadi saya jatuh cinta la pada Matsumoto Jun...hehe. Percintaan Damyouji Tsukasa dan Makino Tsukushi adalah perkara yang saya paling nak tak tengok..Matsumoto Jun sangat cool dan lawak..comel pon iye..well Cik Azam lagi comel..hihi


dan yang terbaru ni..Boys Over Flower dari Korea plak..huhu saya rasa cita BOF ini tak best mula-mula..sangatlah boring..sebab saya dah tahu jalan citanya macam ne..sangatlah draag saya rase~huu tapi! ade tapinya ni..cite semakin saya tengok semakin syok..sebab ada sesuatu yang best dalam cita ni..yang lain dari yang lain...well ekceli tak la lain sangat..tapi ade element foregrounding di sini ye Cik Husna,Tqah, KK dan kawan-kawan ku yang lain.ingat balik Mr. Ravi ajar ape?hehe..ok shut up.



Saya tak berapa nak fokus sangat pasal hubungan Goo Jun Pyo dan Geum Jan Di..tapi saya nak sangat tengok babak-babak Ga Eul dan Yi jung sunbae..ouhh sangat sweet okeh! sapa setuju dengan saya??? suka tengok lakonan dorang dalam cite ni...so saya tempek sikit gambar dorang dalam entri ini yerr...sambil berangan-berangan...hehe



Well, actually..saya tak sangka ada orang lain senyumannya secantik Cik Azam..err tak Cik Azam senyum lagi cantik.*teknik mengampu. dan orang itu ialah Yi Jung atau name sebenar dia Kim Bum..sangat sweet.dan senyuman dia sangat 'something'..saya tak bole nak describe macam ne..you all yang da tengok mesti tahu macam ne die senyum kan...kalau tak tengok lagi pegi tengok cepat2..heh.
Kim Bum dalam satu realiti show cakap die pernah direjek oleh seorang minah ni..sebab minah tu cakap dia tak suka tengok muka Kim Bum..sebab garang kot..ohh how can?? Hurm pastu baru ah si Kim Bum ni belajar senyum..sebab sebelum ni dia kata dia tak pandai senyum.even kalau die buat fake smile..orang akan rase tu adalah senyuman yang betul2..ohh how can??

orite..lagi sorang..yang saya minat dalam cita ni..ialah..Ji Hoo sunbae! again..dia pon senyum cantik macam Cik Azam~again teknik mengampu. Hehe.. dia seorang yang cool dalam cite ni..dan mempunyai senyuman menawan..dia sangat lah protective orangya..I think most of girls kat luar sane dream of guys like him...napelah ko tak pilih die Jan Di oii...haishh kalau aku lah...rileks2 arr ziha, cite je pon, janganlah emo!

I think..senyuman menawan menjadi aset penting juga ye.hurm orang kata dari mata jatuh ke hati..tapi yang ni dari mulut jatuh ke hati..ehh tak..silap2.nanti you all misinterpret plak..he3 yang betulnya dari senyuman jatuh ke hati..dan jangan lupa..gigi juga aset penting.hihi both of them ade gigi yang cantik..that's why dorang senyum nampak sweet je..

Ada orang yang dah pernah tengok cite Meteor Garden tanak tengok cite BOF ni..macam tu gak ngan orang yang da tengok Hana Yori Dango.Sebab dorang kata dah tahu jalan cite..so tak syok..saya pon berasa begitu mula-mula..but saya nak tengok gak..sebab nak tahu apa element-element yang dikekalkan dan diubah..divergence dan convergence..ceyy ingat balik ape yang Dr Zalina ajar dalam kelas Worlds in Contact a.k.a Comparative Literature...hihi

Kawan saya Farah cakap BOF ni amek part2 yang best dalam Meteor Garden and Hana Yori Dango dan ditambah sendiri dengan element2 best dari cita Korea..plak tu dibuat pada zaman moden sekarang ni..lagi lah teruja orang nak menengoknya..but this maybe for mereka yang belum tengok MG dan HYD sebelum ni. Honestly, cita ni memang best. Kalau nak tengok Ziha bagi respon ke atas satu2 cite..cite macam ni lah yang boleh kasi tindak balas yang cepat..sedar2 je mengalir air mata..haishh..kalau cite lain tuh...jangan harap lah..tengok cite saspen ke, seram ke, lawak ke, memang muka saya cool gila..heh.bukan nak puji diri sendiri..tapi kalau tak caya tanya Cik Azam, Husna and Tqah..hehe..I told you saya sensitip orang nye mudah touching2...hihi.

okeh..last but not least..smart kan gaya mereka ni..macam gaya Cik Azam saya..tu je nak cakap.hehe.jangan lupe..each time nak puji orang lain smart or ape ke..puji your partner dulu k..nanti tak de lah gadoh.hihi..thanks kepada yang bace sampai habis dan tahan dengan kemerepekan saya ini..orait..babai..nak khatam kan tengok cite lain plak..but after siap semua tesis dan exam saya lah!

8 comments:

Rina Rossoneri said...

hohohoh..citer ni pun asal drp anime jepun, jd mestilah yang jepun punya lagi best...mwahahah..BOF too serious, MG xtengok sbb nampak boring..hahah..

ziha said...

same lah..MG tak tengok..sebab tak berapa nak hensem kot.haha

Atiqah said...

kte dh lme usha kim bum ni..dlm the east of eden and then de 1 cite tu lg..pe nth tjuknye..dh lme perasan die dlm BOF..tp sbb x tgk x ambik pusing sgt..hahaha..
hero pujaan kte still Bae Yong Jun..tua pun tua la..hahahaha..
eh nk nnt cite ni..kte g blk k ziha ambik..

Mrsjunne said...

amboi melayan muvi je eh..mentang2 xde keje..mai tolong kite wat tesis nih

ziha said...

Tqah..hihi..kiutkan die..haa mai la dtg bilik...amik mua cite2 ni..


kk..alah..bukan ape..saje isi mase lapang..kihkih..tgh layan you're beautiful ni..

Unknown said...

wei..memg syumannyer ensem,manis dan menawan..alamak..ak sudah jtuh cinta padanyer..sat g nk google search gmbr dia..haha

ziha said...

wehh..husna! jgn! i punyaa! haha

Nurul Aina Adnan said...

sy x tgk meteor garden jek..n sy laie suke hyd dari bof..sbb matsumoto jun bw watak domyouji tuh laie bes dr gu jun pyo..gu jun pyo mcm nk wat2 gengster tp x gengster mane pn..domyouji mmg jadi ahh kepala angin die..tp in reality pn die mmg jns kepala angin..haha sbb tuh jd kot.

bof bes sbb die x meleret sgt mcm hyd..tp meleret hyd bes gak..dpt tgk byk sket si domyouji tuh pnya prangai..aha..

kim bum mmg comey gleeeeeeeeee....suka..!sy suka die je dlm bof..senyuman die perghhh cair....aha..ji hoo tuh ok tp cm kntrol sgt pulak..