terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Tuesday, June 8, 2010

insan biasa~

susah la yer..kalau hidup ni asik nak mendengki je..orang tak senang dengan kesenangan kite..adehh..susahnye hidup kalau dikelilingi dengan orang-orang macam ni..memang tak aman lah jawabnye.pantang nampak kite lebih sikit..mesti tak boleh..jiran sebelah beli keta besar, kite pon nak lawan die, beli yang lebih besar lagi..haa terus beli lori,besar kan??

eh..tak, entri ni tak merujuk sesiapa.saje je.mesti you all pernah ade pengalaman macam ni or pernah dengar dari pengalaman orang..semestinya saya pernah mengalami dan dengar dari pengalaman orang...please laa ye..saya ini tiada apa-apa yang boleh dibanggakan sangat.semuanya dibuat atas usaha yang sederhana...apa yang saya usaha itu lah yang saya dapat.nak cakap saya cantik macam Angelina Jolie tak gak...genius macam Albert Einstein, tak gak, kaya macam Donal Trumph tak gak...abes tu?? ape sebenarnye ada pada saya ni untuk dijeleskan...adeh..adeh..adeh..tolonglah..saya udah rimas ok...

tak de salahnye kan kalau kita saling menyokong kejayaan orang lain.dan menjadikan kejayaan orang lain sebagai pendorong kita untuk maju..bersaing dengan cara yang sihat.tak de salahnye ye adik2...hehe..lagi satu adik2..bila umor dan menginjak dewasa..please oo please laa..berfikir secara matang..don't be childish..bole nak jadi childish ni..tapi bile bersama husband ahh, manje2 gitu..haha.ok termelalut plak..tak, sesetengah perkara kite kena berfikir secara matang..nak-nak apabila ia melibatkan orang lain..kadang ade orang ni die tak suke perangai budak2 ni..bila kita boleh berperangai budak2 ni ye kawan2? bile ko sorang2 dalam bilik or bersama anak2 yang belum baligh..haha...

hurm..this is just my luahan yang sebelum ini tak pernah terluah..bukan untuk kena kan siapa2..kadang2 rasa diri ni pon tak sempurna untuk menilai orang..sebab saya pon banyak kelemahannye..sedih dan sedih dan sedih..adehh, you all jangan sedih-sedih plak ye..

2 comments:

Anonymous said...

haha, sy pun prnah dgr ada org tuh dengki2 lps tuh pegi kenakan org pkai sihir la buatan org la. klu org dengki mmg, buat semak dunia je.

hah, perli sy nmpak. haha, klu sy certain sy boleh jd mtg mcm tgh belajar, nak berkomunikasi ngn org lain nmpk serius bila time ngn kwn sy yg childish gak je baru buat perangai. hehe. takpe, skali sekala, boleh rasa happy. hoho.

ziha said...

huu..mintak dijauhkan la ngn org yang suke mendengki dengan sihir2 ni...ntah pa pe..

hehe..klu childish mcm tu tak pe lah. :))