terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Saturday, June 26, 2010

menu kegemaran

semalam dengan baik hati saya telah bertanya menu kegemaran cik azam saya..hihi konon nanti nak belajar masak laa..so senang la nanti nak pikat hati suami, biar badan die jadi gemuk sikit :P

Menu kegemaran Cik Azam saya:

sup cendawan + potato
masak kurmak
bening kacang panjang
masak lemak cili api
rendang daging
asam pedas *tengok masakan laa

ehemm..setakat ni, boleh la sikit2 masak2 menu yang disebutkan di atas...hihi :P cume 1 je saya belum pernah masak, iaitu masak kurmak, ada sape2 bole kasi saya resipi masak kurmak ni tak?hehe

sebelum ni ade laa my bakal mom in law gitahu..yang si anak die yang sorang ni suke makanan yang lemak2, macam masak lemak ke..asam pedas die kurang sikit kalau lada tu tak direbus..huu tapi melalui pengamatan saya, cewaah. cik azam suka makan yang sup2 je..

kesimpulannya~ saya nak jadi pakar memasak untuk cik azam :P, sedang nak memantapkan skill masak2 ni..jom kite tengok blog makanan yang sedap2.. blog di bawah ni antara blog masakan yang saya sempat terjah pagi2 tadi..seronoknye kalau pandai masak macam2...hee

http://baking2u.blogspot.com\


4 comments:

yanalililala said...

wah.. bgusnya bersedia menjd isteri soleha.. hehe

ziha said...

hehe..boleh la sikit2 yana.. :)

Atiqah said...

bljr mcm kak iena..guna pak tenet jew..hehe..good luck..wah pas grad nnt confirm dh terror la msk ni

Winnie Cik Mastura said...

hehe, baguih la klu mcm tuh. klu akak nak resepi, cari je kat mesra.net.resepi msti dpt resepi yg diimpikan tuh. hehe.