terima kasih singgah jangan lupa click saya (~_~)

Monday, June 21, 2010

Maibeaute~

sekali sekala memanjakan kulit wajah.tak salah kan? hehe.. dan itulah keje saya semalam. ops, bukan memanjakan tapi menservis wajah.sebabnye setiap hari kulit wajah ni dimanjekan :P yelaa, every day pakai pencuci muka, toner and moisturizer, at least twice a day, pagi and malam..huhu..tapi kann..semalam my first time buat facial treatment..tak pernah2 kan..buang tebiat agaknye aku ni..huhu...

tapi kann..huu tobat laa..rase mcm tanak wt lg je treatment..sebab ko kena tunggu lebih kurang 3jam dlm bilik gelap tuu..pastu sapu itu sapu ini..sampai 8 kali sapuan...steaming lagi..haishh...terpaksa la baring atas ktil tu lame..huu nak cantik punye pasal...cume yang best bile die urut muka kita...tangan kakak yang wt facial tu memang mantap la....sedap die urut. dah tu mase die buang white heads ialah satu penyeksaan yang amat dahsyat..after steaming die akan kuarkan white heads guna tools yang hujungnye mcm jarum and hujung lagi tu bulat..sakit woo..mcm nak tendang je kakak yang wat tu..terpaksa tahan sampai kuar air mata ni.. :P

rupenye klu wt facial kena macam dalam gambar ni ye..


semalam mase wat facial tu, ade lagi 2 orang customer sedang wat treatment..sorang buat facial treatment je n sorang lagi buat facial n body treatment..bile dengar2 perbualan antara customer ngn pekerja salon tu, boleh la saya buat kesimpulan bahawa, orang yang selalu pegi wat treatment ni adalah mereka yang da berkawen..huhu..you all faham2 kan..customer sorang ni ckp die buat treatment sebab soknye die nak jumpe husband dia..almaklumlah husband dok jauh.. tapi tu kebiasaannya lah...ada gak yang tak kawen tapi dia rajin wat treatment kat salon2 ni...mcm saya..eh tak saya baru sekali je gi :P

hurm ni la die salon yang saya n mak bonda g semalam...Maibeaute...haa you all pernah dengar tak produk ni? my sis pakai kulit die ok la...harga pon boleh tahan..huu tapi saya tak mampu lagi lah nak pakai produk ni..pakai Neutrogena sudeyh..hihi

sekarang tak dapat nak show muka after facial sebab sedang mengalami pengelupasan sedikit..huu..kakak tu kata memang ada pengelupasan and tu perkara normal le..heh yelaa tu.. pompuan2..nak cantik punye pasal sanggup berabis duit...huhu tapi tak pe, saya buat sekali sekala je.tak rase duit abes pon sebab bukan duit saya. :P and kesannya saya rasa kulit lebih bersih...rasa licin je.. :))

6 comments:

Anonymous said...

haha. best laa tuh dpt merasa facial treatment, hehe. mesti mahal treatment nyaa. kui..kui.. :DD

ziha said...

mahal gak la..tu la pasal tak boleh selalu.tp mas akan saran kan tak pyh le wt facial2 ni..kulit tu ok lg. :)

nasazfrog... said...

kalau kat jnb kat angsana ada la kan,, klu kiosk banyak,,,,

ziha said...

ha'ah kak..kt angsana pon ada..kt pontian ade,senang sikit nk g, :)

azalia hjsalleh said...

lya dh lme x pegi facial
sbb x tahan sakit

Anonymous said...

Married and F.If you have ever stood on a hill in or other high point in San Francisco and looked out at the San Francisco Bay and seen the Golden Gate bridge as the fog came rolling in, you know it's quite a sight to behold! In other words, your tires may grab the top layers very nicely. I cannot imagine it. [URL=http://lopolikumieo.com ]manlike[/URL] I'm generally against a 6-man rotation for extended periods of time, but in this case, the Yanks can still have C. These flowers can convert your yard into an explosion of color.